| Kamers | Classificatie | Boekingsproces | Annulering | Creditcard |


Hotelkamers

De meeste hotels hebben één- en tweepersoonskamers. Sommige hotels hebben tevens drie- (of meer-) persoonskamers.

Type Aantal bedden Aantal personen
Eenpersoonskamer
Eén
Eén
Tweepersoonskamer
Eén of twee
Eén of twee
'Twin'kamer
Twee (aparte)
Eén of twee
Driepersoonskamer
Twee of drie
Eén, twee of drie

Over het algemeen worden er niet meer personen per kamer toegelaten zoals vermeld in de tabel. Wel maken de meeste hotels vaak een uitzondering voor jonge kinderen die kunnen verblijven op de kamer van de ouders. Andere hotels plaatsen, tegen extra kosten, een extra bed in de kamer. Controleert u a.u.b. de website van het hotel of neemt u contact op met Hotel-accommodatie.nl voordat u een boeking maakt met een extra persoon.

Benelux-Hotelclassificatie

Ieder hotel wordt geclassificeerd met een aantal sterren, oplopend van 1 (laag) tot 5 (hoog).
De Benelux-Hotelclassificatie is een multinationaal systeem dat geldt in België, Nederland en Luxemburg en is gebaseerd op universele standaard. Deze geeft een indicatie van de te verwachten kwaliteit en service van het desbetreffende hotel.

Enkele criteria voor de classificatie van de sterren zijn als volgt:

: Low budget hotel ('eenvoudig hotel')
Geen privé badkamer, warm en koud water in de kamer. Mogelijkheid tot ontbijt.

: Budget hotel ('standaard hotel')
Sommige kamers beschikken over privé faciliteiten (toilet/douche). Het hotel heeft een bar en beschikt over een lift (als het hotel uit meer dan drie etages bestaat).

: Middle-class hotel ('middenklasse hotel')
De meeste kamers beschikken over privé faciliteiten (toilet/douche). Daarnaast heeft het hotel een receptie en beschikt de kamer over een telefoon. Tevens beschikt het hotel over een lift (als het hotel over twee of meer etages beschikt).

: First-class hotel ('eersteklas hotel')
Alle kamers beschikken over privé faciliteiten en een bureau. Daarnaast beschikt het hotel over een receptie en ontbijtservice.

: Geen officiëel hotel of geen officiële classificatie.
Deze sterren zijn een indicatie van de te verwachten kwaliteit en service. Een vier-sterren classificatie kan betekenen, dat deze accommodatie geen lift heeft.

: Luxury hotel ('luxe hotel')
Luxe kamers, 24-uurs roomservice, cadeauwinkel, parkeermogelijkheden en taxiservice.



Boekingsproces


Bijna alle hotels kunnen on-line worden geboekt. Door op de 'BOOK NOW' knop te drukken, kunt u eenvoudig uw hotelkamer, arrangement of speciale aanbieding boeken. Na het invullen van het boekingsformulier ontvangt u binnen enkele minuten een bevestiging per email. Dit proces verloopt geheel automatisch. Als u nog vragen heeft, neemt u dan eerst contact op met Hotel-accommodatie.nl.

Een aantal hotelkamers, arrangementen en speciale aanbiedingen kan alleen op aanvraag worden geboekt. Nadat u een boekingsformulier via de site heeft ingevuld, zal Hotel-accommodatie.nl het hotel benaderen om te controleren of de aanvraag kan worden gehonoreerd. Binnen één werkdag sturen wij u een email. Kan het hotel de aanvraag accepteren, dan dient u de aanvraag alleen nog te bevestigen. In de email die u van ons krijgt staat precies hoe u dat kunt doen.

Annulering van de boeking

Nadat u een boeking heeft gemaakt kunt u deze meestal kosteloos annuleren. Als de annulering plaatsvindt binnen (normaal) 24 uur voor aankomst mag het hotel kosten voor de eerste nacht in rekening brengen. Hotels in Nederland hanteren over het algemeen de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH)in geval van annulering of niet verschijnen. Sommige hotels hanteren andere voorwaarden. Deze staan vermeld op de website. Wij adviseren u in geval van annulering, dus altijd de website van het hotel te raadplegen!

Creditcard Garantie
Meestal is uw boeking pas gegarandeerd op het moment dat u uw creditcardgegevens heeft doorgegeven.

Creditcard details worden ALLEEN gebruikt om de reservering te garanderen (vast te houden). Er wordt GEEN geld van uw creditcard afgeschreven, behalve in geval van No Show (niet verschijnen), zonder annulering binnen de op de website vermelde tijd.

De creditcardgegevens kunnen pas worden ingevuld of worden gefaxt nadat u een boeking gemaakt heeft. Het faxnummer van het hotel krijgt u in het bevestigingsbericht.

Betalingen dienen verricht te worden tijdens uw verblijf in het hotel. (contant, creditcard, etc.).

Wanneer u niet over een creditcard beschikt, neemt u dan alstublieft na het boeken contact met het hotel op (kies de 'via fax/telefoon' button; de gegevens worden in het bevestigingsbericht vermeld). Bij veel van de hotels kunt u ook een andere regeling treffen, afhankelijk van uw verwachte aankomsttijd en verblijfsduur.